BU EĞİTİM FAALİYETİ CANİK İLÇE MEM TARAFINDAN KOORDİNE EDİLMEKTEDİR.
Sorularınız için iletişim bilgileri açıklamalarda verilmiştir. Lütfen açıklamaları okuyunuz.
Mesüde Gülşah DAĞDELEN - Canik İlçe Mem Özel Büro – 507 775 55 56
Eğitim İçeriği: Matematik öğretiminde yaratıcı drama öğretim yönteminin etkililiği uygulamalı olarak paylaşılacaktır.
Yaratıcı drama öğretim yönteminin üç aşaması söz konusudur. Bu aşamalar ısınma, canlandırma ve değerlendirmedir. Isınma aşamasında; katılımcıların sürece alışmaları, birbirlerini tanımaları, duyularını kullanabilmeleri ve uyum sağlayabilmeleri açısından lider tarafından belirlenen oyunlar oynanacaktır. Isınma aşamasında oynanacak oyunlar amaca yönelik olarak belirlenmiştir. Isınma aşamasında “Şeklini Bul Oyunu, Tan Oyunu”gibi oyunlar oynanarak matematik öğretimi için ilk adımın tamamlanması sağlanacaktır. Oyunsu süreçlerde tangram parçaları etkili olarak kullanılacaktır.
Canlandırma aşamasında, katılımcıların tüm yaşantılarından çeşitli paylaşımların sağlanması amaçlanmaktadır.
Değerlendirme aşamasında ise, katılımcılara duygu ve düşüncelerine yönelik paylaşımda bulunmaları sağlanacaktır. Lider çeşitli değerlendirme araçları ile katılımcıların sürece olan yaklaşımlarını belirleyecektir.
Eğiticinin Tanıtımı:
Doç.Dr. Esen ESOY, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Lisans ve Yüksek Lisans derslerini yürütmektedir. Çağdaş Drama Derneğinin altı aşamasını bitirmiştir. Yüksek lisans dersi olan “Matematik Öğretiminde Yaratıcılık Ve Yaratıcı Problem Çözme” ve “Matematik Öğretiminde Muhakeme Etme Ve Problem Çözme” derslerini yürütmektedir.Bir çok dergide çalışmaları yayınlamıştır. Yaratıcı düşünmenin sağlanmasında etkin bir rol olan “Yaratıcı Drama” bireyi oyunsu süreçler eşliğinde kalıcı öğrenmelere sevk eder. Dolayısıyla bireyin öğrenme sürecinde aktif olduğu öğrenme ortamlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Planlanan etkinlikler ile yaratıcı drama eğitimi ile bireylerin birbirlerini tanımaları, etkili iletişim ve matematik öğretimine katkıları temel alınacaktır.
Eğitim Faaliyeti Nasıl Gerçekleşecek: Yüz yüze
Eğitime Katılacak Öğretmen Branşı: Ortaokul Matematik ve Sınıf Öğretmenleri
Eğitime Katılacak Öğretmen Sayısı: 20
Eğitimin Yeri: İnönü İlkokulu
Eğitim Süresi: 45 dk+45 dk
Etkinlik Süresi : |
|
Akademi Türü : |
Öğretmen |
Eğitim Türü : |
Atölye |
Eğitmen : |
Samsun AKADEMİ
|
Eğitim İlçesi : |
Canik |
Eğitim Tarihi : |
16/11/2022
|
Kontenjan : |
20 |
Başvuru : |
20 |
Eğitim Adresi : |
Canik İnönü İlkokulu Kuzey Yıldızı Mah. Sandklı Sok. No14 Canik Samsun |
BU EĞİTİM FAALİYETİ CANİK İLÇE MEM TARAFINDAN KOORDİNE EDİLMEKTEDİR.
Sorularınız için iletişim bilgileri açıklamalarda verilmiştir. Lütfen açıklamaları okuyunuz.
Mesüde Gülşah DAĞDELEN - Canik İlçe Mem Özel Büro – 507 775 55 56
Eğitim İçeriği: Matematik öğretiminde yaratıcı drama öğretim yönteminin etkililiği uygulamalı olarak paylaşılacaktır.
Yaratıcı drama öğretim yönteminin üç aşaması söz konusudur. Bu aşamalar ısınma, canlandırma ve değerlendirmedir. Isınma aşamasında; katılımcıların sürece alışmaları, birbirlerini tanımaları, duyularını kullanabilmeleri ve uyum sağlayabilmeleri açısından lider tarafından belirlenen oyunlar oynanacaktır. Isınma aşamasında oynanacak oyunlar amaca yönelik olarak belirlenmiştir. Isınma aşamasında “Şeklini Bul Oyunu, Tan Oyunu”gibi oyunlar oynanarak matematik öğretimi için ilk adımın tamamlanması sağlanacaktır. Oyunsu süreçlerde tangram parçaları etkili olarak kullanılacaktır.
Canlandırma aşamasında, katılımcıların tüm yaşantılarından çeşitli paylaşımların sağlanması amaçlanmaktadır.
Değerlendirme aşamasında ise, katılımcılara duygu ve düşüncelerine yönelik paylaşımda bulunmaları sağlanacaktır. Lider çeşitli değerlendirme araçları ile katılımcıların sürece olan yaklaşımlarını belirleyecektir.
Eğiticinin Tanıtımı:
Doç.Dr. Esen ESOY, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Lisans ve Yüksek Lisans derslerini yürütmektedir. Çağdaş Drama Derneğinin altı aşamasını bitirmiştir. Yüksek lisans dersi olan “Matematik Öğretiminde Yaratıcılık Ve Yaratıcı Problem Çözme” ve “Matematik Öğretiminde Muhakeme Etme Ve Problem Çözme” derslerini yürütmektedir.Bir çok dergide çalışmaları yayınlamıştır. Yaratıcı düşünmenin sağlanmasında etkin bir rol olan “Yaratıcı Drama” bireyi oyunsu süreçler eşliğinde kalıcı öğrenmelere sevk eder. Dolayısıyla bireyin öğrenme sürecinde aktif olduğu öğrenme ortamlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Planlanan etkinlikler ile yaratıcı drama eğitimi ile bireylerin birbirlerini tanımaları, etkili iletişim ve matematik öğretimine katkıları temel alınacaktır.
Eğitim Faaliyeti Nasıl Gerçekleşecek: Yüz yüze
Eğitime Katılacak Öğretmen Branşı: Ortaokul Matematik ve Sınıf Öğretmenleri
Eğitime Katılacak Öğretmen Sayısı: 20
Eğitimin Yeri: İnönü İlkokulu
Eğitim Süresi: 45 dk+45 dk