ANLIK İLETİŞİM GRUPLARIMIZA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Öğrenme Beslenmesi (1. Seviye)

Açıklamalar:

ETKİNLİK KATILIM DURUMU

ETKİNLİK KONU BAŞLIĞI : BESLEN ÖĞREN EĞLEN

KONU BAŞLIK İÇERİĞİ

Giriş- Etkinlik Tanıtımı

Etkinlik öncesi Hazırlık: Meyve-Sebze Kasaları ve Etkinlik Malzemeleri

1-BİYOLOJİK YAŞIMI BULDUM

2-KAHVALTI TABAĞIMI SEVİYORUM

3-BESLEN-ÖĞREN-EĞLEN

4-MUTLUYUM ÇÜNKÜ GENLERİMİ BESİNLERLE GİYDİRİYORUM

ETKİNLİK KISA ÖZETİ

BESLENME BİLİNCİNİ OKULDA ÖĞRENDİM ATEŞBÖCEĞİ GİBİ OLDU ÖĞRENME GENLERİM

Bu çalışma ile ‘Beslenme Temelli Öğrenme’ ve ‘Renkli Beslenme’ konusunda ilk ve orta öğretim öğrencilerinde farkındalık bilincini kazandırmaktır.Öğrencilerin renkli besin öğelerinin özellikleriyle tanıştırılarak; sağlıklı beslenen ve böylece DNA bilgisini en üst düzeyde öğrenme için ateşböceği gibi kullanabilen, mutlu üretken genç nesillerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır.Bu hedefe giderken kazanımlar çesitli eğlenceli oyunlarla bireysel ve takım çalışmalarıyla gerçekleştirilecektir.

Yediğimiz gıdaların DNA’mız ve öğrenme genlerimizle ile nasıl bir etkileşim içine girdiği yapılan birçok bilimsel çalışma ortaya koymaktadır. Beynin Öğrenme ve Hafıza sürecinde görevli genlerin aktifleşerek doğru proteine dönüşebilmesi için doğru besin gruplarının aminoasitleri ile etkileşimde olması gereklidir ve bu beslenmeye gökkuşağı gibi ‘Renkli Beslenme’ denmektedir. Çünkü Öğrenme dediğimiz olay” <<bilginin proteine>> dönüşümüdür. Özellikle gün içinde BEYAZ, KIRMIZI, YEŞİL, MOR, TURUNCU, SARI, SİYAH renklerini içeren meyve ve sebzelerden yeterli miktarda tüketildiğinde vücudumuzun ihtiyaç duyduğu tüm molekülleri almış olarak DNA’daki bilginin bir GÖKKUŞAĞI gibi rengarenk açılımına yardımcı oluruz.

 

Atölye çalışmamızda; ‘BİYOLOJİK YAŞIMI BULDUM’ , KAHVALTI TABAĞIMI SEVİYORUM ’ BESLEN-ÖĞREN-EĞLEN’ ve ‘MUTLUYUM ÇÜNKÜ GENLERİMİ BESİNLERLE GİYDİRİYORUM ‘gibi etkinlikler ile öğrenci ve öğretmenler doğru beslenmeyi ve besinlerin öğrenme surecindeki en önemlisi de hayatları boyu katkılarını öğreneceklerdir. Özellikle, sağlıklı beslenme ve öğrenmedeki en önemli öğün olan kahvaltı yapmanın önemi üzerine etkinlikler yapılacaktır. Bu çalışma ile öğrenciler takım ve bireysel aktivitelerle eğlenerek öğrenme fırsatı bulacaklardır.

 

Daha önce yaklaşık farklı okullardan 300 ortaöğretim ögrencisinin katıldığı calışmamızda, ‘Beslenme Temelli öğrenme’ ve ‘Renkli Beslenme’ nin öğrenme sürecini olumlu etkilediği gibi bilincin öğrencilerde oluşmadığı elde edilen veriler ile görülmüştür. Ayrıca, öğrenmeye yardımcı doğru beslenme konusunda öğrencilerimiz yeterli düzeyde bilgiye de sahip değildir. Bunun için öğretmenlerin öğrenme güçlüğü, ders sırasında dikkat dağınıklığı, okul performansında beklenmeyen düşüklük gibi bulguları gördüğünde beslenme konusunda öğrenci ve aileleri uyarmaları önem kazanmaktadır.

 

Bu nedenle bu Atölye çalışma ile; Milli Eğitimde yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beslenme konusunda bilinçlendirilmesi öğrencinin öğrenme sürecini kolaylaştırması sağlayacaktır. Özellikle, sınavlara hazırlanan öğrencilerin beslenme ile ilgili bilinçlendirme çalışması iyice artırılmalı ve okul yaşamlarında başarının beslenme ile bir bütün olduğu işlenmelidir. Sadece ders çalışmanın salt başarı sağlamayacağı tüm etkenlerin birlikte dikkate alındığında performanslarının istenilen düzeye çıkabileceği hedeflenmelidir. Bu nedenle; öğretmen ve ailenin öğrenci basarısı için saglikli beslenme konusunda yakın işbirliğine ihtiyaçlari vardır.

Etkinlik Süresi :
 
Akademi Türü :
 Öğretmen
Eğitim Türü :
 Seminer
Eğitmen :
 Samsun AKADEMİ
 HAVVA KAZANÇ
Eğitim İlçesi :
 Atakum
Eğitim Tarihi :
 10/10/2018
[15:30-17:00]
Kontenjan :
 200
Başvuru :
  23
Eğitim Adresi :
 Tevfik İleri İmam Hatip Ortaokulu
Atakum/SAMSUN
Etkinliğe Katıl
Eğitim Takvimi (Etkinlik Başlangıcı ve Bitişi arasında başka etkinlik seçilemez.)

08:0008:3009:0009:3010:0010:3011:0011:3012:0012:3013:0013:3014:0014:3015:0015:3016:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:3021:0021:3022:0022:30
Açıklamalar:

ETKİNLİK KATILIM DURUMU

ETKİNLİK KONU BAŞLIĞI : BESLEN ÖĞREN EĞLEN

KONU BAŞLIK İÇERİĞİ

Giriş- Etkinlik Tanıtımı

Etkinlik öncesi Hazırlık: Meyve-Sebze Kasaları ve Etkinlik Malzemeleri

1-BİYOLOJİK YAŞIMI BULDUM

2-KAHVALTI TABAĞIMI SEVİYORUM

3-BESLEN-ÖĞREN-EĞLEN

4-MUTLUYUM ÇÜNKÜ GENLERİMİ BESİNLERLE GİYDİRİYORUM

ETKİNLİK KISA ÖZETİ

BESLENME BİLİNCİNİ OKULDA ÖĞRENDİM ATEŞBÖCEĞİ GİBİ OLDU ÖĞRENME GENLERİM

Bu çalışma ile ‘Beslenme Temelli Öğrenme’ ve ‘Renkli Beslenme’ konusunda ilk ve orta öğretim öğrencilerinde farkındalık bilincini kazandırmaktır.Öğrencilerin renkli besin öğelerinin özellikleriyle tanıştırılarak; sağlıklı beslenen ve böylece DNA bilgisini en üst düzeyde öğrenme için ateşböceği gibi kullanabilen, mutlu üretken genç nesillerin yetiştirilmesini amaçlamaktadır.Bu hedefe giderken kazanımlar çesitli eğlenceli oyunlarla bireysel ve takım çalışmalarıyla gerçekleştirilecektir.

Yediğimiz gıdaların DNA’mız ve öğrenme genlerimizle ile nasıl bir etkileşim içine girdiği yapılan birçok bilimsel çalışma ortaya koymaktadır. Beynin Öğrenme ve Hafıza sürecinde görevli genlerin aktifleşerek doğru proteine dönüşebilmesi için doğru besin gruplarının aminoasitleri ile etkileşimde olması gereklidir ve bu beslenmeye gökkuşağı gibi ‘Renkli Beslenme’ denmektedir. Çünkü Öğrenme dediğimiz olay” <<bilginin proteine>> dönüşümüdür. Özellikle gün içinde BEYAZ, KIRMIZI, YEŞİL, MOR, TURUNCU, SARI, SİYAH renklerini içeren meyve ve sebzelerden yeterli miktarda tüketildiğinde vücudumuzun ihtiyaç duyduğu tüm molekülleri almış olarak DNA’daki bilginin bir GÖKKUŞAĞI gibi rengarenk açılımına yardımcı oluruz.

 

Atölye çalışmamızda; ‘BİYOLOJİK YAŞIMI BULDUM’ , KAHVALTI TABAĞIMI SEVİYORUM ’ BESLEN-ÖĞREN-EĞLEN’ ve ‘MUTLUYUM ÇÜNKÜ GENLERİMİ BESİNLERLE GİYDİRİYORUM ‘gibi etkinlikler ile öğrenci ve öğretmenler doğru beslenmeyi ve besinlerin öğrenme surecindeki en önemlisi de hayatları boyu katkılarını öğreneceklerdir. Özellikle, sağlıklı beslenme ve öğrenmedeki en önemli öğün olan kahvaltı yapmanın önemi üzerine etkinlikler yapılacaktır. Bu çalışma ile öğrenciler takım ve bireysel aktivitelerle eğlenerek öğrenme fırsatı bulacaklardır.

 

Daha önce yaklaşık farklı okullardan 300 ortaöğretim ögrencisinin katıldığı calışmamızda, ‘Beslenme Temelli öğrenme’ ve ‘Renkli Beslenme’ nin öğrenme sürecini olumlu etkilediği gibi bilincin öğrencilerde oluşmadığı elde edilen veriler ile görülmüştür. Ayrıca, öğrenmeye yardımcı doğru beslenme konusunda öğrencilerimiz yeterli düzeyde bilgiye de sahip değildir. Bunun için öğretmenlerin öğrenme güçlüğü, ders sırasında dikkat dağınıklığı, okul performansında beklenmeyen düşüklük gibi bulguları gördüğünde beslenme konusunda öğrenci ve aileleri uyarmaları önem kazanmaktadır.

 

Bu nedenle bu Atölye çalışma ile; Milli Eğitimde yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beslenme konusunda bilinçlendirilmesi öğrencinin öğrenme sürecini kolaylaştırması sağlayacaktır. Özellikle, sınavlara hazırlanan öğrencilerin beslenme ile ilgili bilinçlendirme çalışması iyice artırılmalı ve okul yaşamlarında başarının beslenme ile bir bütün olduğu işlenmelidir. Sadece ders çalışmanın salt başarı sağlamayacağı tüm etkenlerin birlikte dikkate alındığında performanslarının istenilen düzeye çıkabileceği hedeflenmelidir. Bu nedenle; öğretmen ve ailenin öğrenci basarısı için saglikli beslenme konusunda yakın işbirliğine ihtiyaçlari vardır.

Kimler Katılabilir?
Tüm Üyeler
Hangi Branşlar?
Tüm Branşlar
Resmî veya Özel Kurum?
Resmi Kurum Özel Kurum
Hangi Okul/Kurumlar?
Resmî/Özel Şartına Bağlı Olarak Tüm Okullar/Kurumlar