ANLIK İLETİŞİM GRUPLARIMIZA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Fiziksel Modeller Yardımıyla Sınıf Öğretmenlerine Astronomi Konularının Öğretimi

Açıklamalar:

BU EĞİTİM FAALİYETİ SAMSUN İL MEM TARAFINDAN KOORDİNE EDİLMEKTEDİR.

Sorularınız için iletişim bilgileri açıklamalarda verilmiştir. Lütfen açıklamaları okuyunuz.

1. EĞİTİM İÇERİĞİ

İnsanlık tarihinin başlangıcından beri en çok merak edilen ve öğrenilmeye çalışılan konuların başında Astronomi konuları gelmektedir. Ülkemizde de Astronomi ile ilgili konuların eğitim ve öğretimi okul öncesinde başlayıp Lisans seviyesine kadar devam etmektedir. Yapılan tüm araştırmalarda temel astronomi konularının öğretiminde bazı zorlukların olduğu ortaya konulmuştur. Özellikle sınıf öğretmenleri üzerinde yapılan araştırmalar temel astronomi konularında büyük eksiklerin olduğu görülmüştür.

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim birinci kademede yer alan Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri dersi kazanımları içerisinde yer alan

Hayat Bilgisi dersi

1.6.6 Güneş, Ay, Dünya ve Yıldızları gözlemler

1.6.7. Mevsimleri ve özelliklerini araştırır.

1.6.8. Mevsimlere göre doğada meydana gelen değişiklikleri kavrar.

2.3.7 Mevsim şartlarına uygun kıyafet seçer.

2.6.8. Güneş’i gözlemleyerek yönleri gösterir.

2.6.9. Dünyanın şekli ve hareketlerinin insan yaşamına etkilerini araştırır.

3.6.3 Doğadan yararlanarak yönleri bulur.          

Fen Bilimleri Dersi

F.3.1.1.1. Dünyanın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır.

F.3.1.2.1. Dünyanın yüzeyinde karaların ve suların yer aldığını kavrar.

F.3.1.2.2. Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar.

F.3.1.2.3. Dünya yüzeyinde kara ve suların kapladığı alanı model üzerinde karşılaştırır.

 

F.4.1.2.1. Dünyanın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar.

F.4.1.2.2. Dünyanın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar.

F.4.5.3.2. Işık kirliliğinin, doğal hayata ve gök cisimlerinin gözlenmesine olan olumsuz etkilerini açıklar.

 

Kazanımlardan temel astronomi konularının Fiziksel modeller kullanılarak Sınıf öğretmenlerine astronomi konularının öğretiminin yapılması ve başarılarındaki değişimin gözlenmesidir.

Bu nedenle bu çalışmaya katılan sınıf öğretmenlerine temel astronomi kavramları ile ilgili teorik eğitim ve pratik eğitim verilecektir. Uygulanacak olan bu eğitim modeli ile temel astronomi konularının sınıf öğretmenlerine kazandırılması fiziksel modeller kullanılarak yapılacaktır. Bu sayede öğretmenler sürece aktif olarak katılacak ve yaparak-yaşayarak öğrenmiş olacaklardır. Eğitime katılan her öğretmenin öğrenme yöntemi ve hızının farklı olduğu düşünüldüğünde uygulanacak modelin konuların öğretimi ve kalıcılığında etkili olacağı düşünülmektedir. Ek olarak kullanılacak eğitim modelinde soru-cevap, grup çalışması gibi tekniklere yer verilmesi çalışmaya özgünlük katacaktır.

2. BELGE DURUMU

Eğitime katılanlara Katılım Belgesi verilecektir. Katılım Belgesi indirilmesiyle ilgili linkteki görsel anlatımı inceleyebilirsiniz.
https://drive.google.com/file/d/1xiHbiBopKLsr-oyGZF3fev0N-2XeAKVS/view?usp=sharing

3. EĞİTİCİLERİN TANITIMI

Prof. Dr. Hüseyin KALKAN:

OMÜ Eğitim Fakültesi Fizik ve Astronomi Eğitimi

Erkan AKDEMİR

Atakum Bilim ve Sanat Merkezinde Fen Bilimleri öğretmenidir. Astronomi eğitimi alanında öğretmen eğitimleri vermektedir

Zeynep ÖZŞEN

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü doktora öğrencisidir. Yüksek lisansını öğrenci merkezli astronomi eğitimi alanında tamamlamış olup, astronomi eğitimi alanında çalışmalarına devam etmektedir.

Uğur BAY

Alaçam Karayolları Kolin Fatih Ortaokulunda Fen bilimleri öğretmenidir. Astronomi ve gökyüzü gözlemi konularında Ulusal ve yerel projelerde atölye lideri ve rehber ve eğitmen olarak görev almıştır.

Yunus ERİŞGİN

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü yüksek lisans öğrencisidir. Ayvacık Mehmet Akif Ersoy Ortaokulunda Fen Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

4. EĞİTİM FAALİYETİ NASIL GERÇEKLEŞECEK?

Eğitim faaliyeti YÜZYÜZE gerçekleştirilecektir. Genellikle eğitimden bir gün önce whatsapp grubu kurulup eğitimle ilgili bilgilendirme yapılmaktatır. Nadiren de olsa bazen katılımcılar gruba eklenemeyebiliyor. Eğer eğitim günü geldiği halde başvurduğunuz eğitimle ilgili whatsapp grubuna eklenmezseniz 05442529729 numaralı hattımıza mesaj atınız.

Etkinlik Süresi :
 
Akademi Türü :
 Öğretmen
Eğitim Türü :
 Atölye
Eğitmen :
 Samsun AKADEMİ
 Prof. Dr. Hüseyin KALKAN, Erkan AKDEMİR, Zeynep ÖZŞEN, Uğur BAY
Eğitim İlçesi :
 Atakum
Eğitim Tarihi :
 15/01/2022
[09:00-15:30]
Kontenjan :
 30
Başvuru :
  25
Eğitim Adresi :
 Atatürk Ortaokulu ESENEVLER MAH. 446 SK. NO 1
Atakum/SAMSUN
Gereklilikler :
 Eğitim sınıf öğretmenlerine yöneliktir.
Etkinliğe Katıl
Eğitim Takvimi (Etkinliğin boş saatlerinde başka etkinlik seçilebilir.)

08:0008:3009:0009:3010:0010:3011:0011:3012:0012:3013:0013:3014:0014:3015:0015:3016:0016:3017:0017:3018:0018:3019:0019:3020:0020:3021:0021:3022:0022:30
Açıklamalar:

BU EĞİTİM FAALİYETİ SAMSUN İL MEM TARAFINDAN KOORDİNE EDİLMEKTEDİR.

Sorularınız için iletişim bilgileri açıklamalarda verilmiştir. Lütfen açıklamaları okuyunuz.

1. EĞİTİM İÇERİĞİ

İnsanlık tarihinin başlangıcından beri en çok merak edilen ve öğrenilmeye çalışılan konuların başında Astronomi konuları gelmektedir. Ülkemizde de Astronomi ile ilgili konuların eğitim ve öğretimi okul öncesinde başlayıp Lisans seviyesine kadar devam etmektedir. Yapılan tüm araştırmalarda temel astronomi konularının öğretiminde bazı zorlukların olduğu ortaya konulmuştur. Özellikle sınıf öğretmenleri üzerinde yapılan araştırmalar temel astronomi konularında büyük eksiklerin olduğu görülmüştür.

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim birinci kademede yer alan Hayat Bilgisi ve Fen Bilimleri dersi kazanımları içerisinde yer alan

Hayat Bilgisi dersi

1.6.6 Güneş, Ay, Dünya ve Yıldızları gözlemler

1.6.7. Mevsimleri ve özelliklerini araştırır.

1.6.8. Mevsimlere göre doğada meydana gelen değişiklikleri kavrar.

2.3.7 Mevsim şartlarına uygun kıyafet seçer.

2.6.8. Güneş’i gözlemleyerek yönleri gösterir.

2.6.9. Dünyanın şekli ve hareketlerinin insan yaşamına etkilerini araştırır.

3.6.3 Doğadan yararlanarak yönleri bulur.          

Fen Bilimleri Dersi

F.3.1.1.1. Dünyanın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır.

F.3.1.2.1. Dünyanın yüzeyinde karaların ve suların yer aldığını kavrar.

F.3.1.2.2. Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar.

F.3.1.2.3. Dünya yüzeyinde kara ve suların kapladığı alanı model üzerinde karşılaştırır.

 

F.4.1.2.1. Dünyanın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklar.

F.4.1.2.2. Dünyanın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar.

F.4.5.3.2. Işık kirliliğinin, doğal hayata ve gök cisimlerinin gözlenmesine olan olumsuz etkilerini açıklar.

 

Kazanımlardan temel astronomi konularının Fiziksel modeller kullanılarak Sınıf öğretmenlerine astronomi konularının öğretiminin yapılması ve başarılarındaki değişimin gözlenmesidir.

Bu nedenle bu çalışmaya katılan sınıf öğretmenlerine temel astronomi kavramları ile ilgili teorik eğitim ve pratik eğitim verilecektir. Uygulanacak olan bu eğitim modeli ile temel astronomi konularının sınıf öğretmenlerine kazandırılması fiziksel modeller kullanılarak yapılacaktır. Bu sayede öğretmenler sürece aktif olarak katılacak ve yaparak-yaşayarak öğrenmiş olacaklardır. Eğitime katılan her öğretmenin öğrenme yöntemi ve hızının farklı olduğu düşünüldüğünde uygulanacak modelin konuların öğretimi ve kalıcılığında etkili olacağı düşünülmektedir. Ek olarak kullanılacak eğitim modelinde soru-cevap, grup çalışması gibi tekniklere yer verilmesi çalışmaya özgünlük katacaktır.

2. BELGE DURUMU

Eğitime katılanlara Katılım Belgesi verilecektir. Katılım Belgesi indirilmesiyle ilgili linkteki görsel anlatımı inceleyebilirsiniz.
https://drive.google.com/file/d/1xiHbiBopKLsr-oyGZF3fev0N-2XeAKVS/view?usp=sharing

3. EĞİTİCİLERİN TANITIMI

Prof. Dr. Hüseyin KALKAN:

OMÜ Eğitim Fakültesi Fizik ve Astronomi Eğitimi

Erkan AKDEMİR

Atakum Bilim ve Sanat Merkezinde Fen Bilimleri öğretmenidir. Astronomi eğitimi alanında öğretmen eğitimleri vermektedir

Zeynep ÖZŞEN

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü doktora öğrencisidir. Yüksek lisansını öğrenci merkezli astronomi eğitimi alanında tamamlamış olup, astronomi eğitimi alanında çalışmalarına devam etmektedir.

Uğur BAY

Alaçam Karayolları Kolin Fatih Ortaokulunda Fen bilimleri öğretmenidir. Astronomi ve gökyüzü gözlemi konularında Ulusal ve yerel projelerde atölye lideri ve rehber ve eğitmen olarak görev almıştır.

Yunus ERİŞGİN

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü yüksek lisans öğrencisidir. Ayvacık Mehmet Akif Ersoy Ortaokulunda Fen Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

4. EĞİTİM FAALİYETİ NASIL GERÇEKLEŞECEK?

Eğitim faaliyeti YÜZYÜZE gerçekleştirilecektir. Genellikle eğitimden bir gün önce whatsapp grubu kurulup eğitimle ilgili bilgilendirme yapılmaktatır. Nadiren de olsa bazen katılımcılar gruba eklenemeyebiliyor. Eğer eğitim günü geldiği halde başvurduğunuz eğitimle ilgili whatsapp grubuna eklenmezseniz 05442529729 numaralı hattımıza mesaj atınız.

Kimler Katılabilir?
Öğretmen
Hangi Branşlar?
Tüm Branşlar
Resmî veya Özel Kurum?
Resmi Kurum Özel Kurum
Hangi Okul/Kurumlar?
Resmî/Özel Şartına Bağlı Olarak Tüm Okullar/Kurumlar